Οι Έλληνες και ο Κορωνοϊός: Μια χώρα σε συνθήκες πρωτόγνωρες

Παρουσιάζονται τα αποτέλεσμα της έρευνας που στόχο έχει να καταγράψει τις απόψεις και τις ανησυχίες των Ελλήνων για ζητήματα που σχετίζονται με την πρωτόγνωρη πανδημία του Κορωνοϊού και τις αλλαγές που επέφερε στην καθημερινότητά τους στον τομέα της εργασίας, των διαπροσωπικών επαφών, των οικογενειακών-κοινωνικών τους δραστηριοτήτων. Παράλληλα, διερευνάται σε ποιο βαθμό η κρίση της πανδημίας έχει επηρεάσει την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι σε βασικούς θεσμούς και πρόσωπα του δημόσιου βίου που εμπλέκονται στη διαχείριση των έκτακτων συνθηκών όπως είναι η κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός, η αστυνομία, ο υπουργός υγείας, οι εξειδικευμένοι επιστήμονες, η εκκλησία, τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, τα μέσα ενημέρωσης. Δεδομένου ότι στην κρίσιμη αυτή περίοδο η συζήτηση για τον Κορωνοϊό έχει αναδειχθεί σε πρωταρχικό ζήτημα της δημόσιας σφαίρας με καθοριστική για την ενημέρωση των πολιτών τη συμβολή διαφόρων πηγών πληροφόρησης (μέσα ενημέρωσης, αρμόδιες Αρχές, οικογενειακός-κοινωνικός περίγυρος) η έρευνα επικεντρώνεται επίσης στην αξιολόγηση και στάση του κοινού απέναντι στις παραπάνω πηγές.

Πώς άλλαξε η τηλεόραση στην COVID19 εποχή

Τη δική της ρεβάνς παίρνει την περίοδο της πανδημίας η ελληνική τηλεόραση. Όμως δείχνει αμήχανη κι είναι μάλλον απρόθυμη να σταθεί πλήρως στο ύψος των απαιτήσεων των τηλεθεατών για ποιοτικό ενημερωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Καθώς επανέρχεται η γοητεία της «ενημερω-διασκέδασης» που είχε περιοριστεί την εποχή προ Κορωνοϊού, η ελληνική TV ελεύθερη, δημόσια και συνδρομητική, αποσπά ένα πλήρες 8ωρο από τον καθημερινό χρόνο των «εγκλείστων» της πανδημίας, «χτυπάει» διψήφια νούμερα στον πίνακα του χρηματιστηρίου τηλεθέασης. Μπορεί να βλέπουμε περισσότερη τηλεόραση, όμως τα διαφημιστικά έσοδα αντί να αυξάνονται, μειώνονται.

Γενική …επιστράτευση για τη διάσωση των μέσων ενημέρωσης

Σε θέση παρατεταμένης άμυνας βρίσκονται τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό στην άνιση μάχη που ξέσπασε ξαφνικά με την κρίση της πανδημίας, απειλώντας τη βιωσιμότητα αρκετών ΜΜΕ τουλάχιστον όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Τα πιο ευέλικτα και φυσικά κερδοφόρα, πέρασαν ήδη στην επόμενη μέρα. Οι πιο δυσκίνητοι ίσως να μη κατορθώσουν να τη δουν! Ποια είναι όμως η «υπερασπιστική» γραμμή των ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο αλλά και την Ελλάδα έναντι εκείνων που δυσανασχετούν με το διαρκές και εν προκειμένω ανανεωμένο αίτημα των ΜΜΕ, για στήριξη από κυβέρνηση, διαφημιζόμενους, Οργανισμούς και συνδρομητές; Το επιχείρημα είναι ένα και σταθερό: Tα ΜΜΕ δεν είναι ένας απλός κλάδος της Οικονομίας.